Logo regionálního portálu regionvyskovsko.cz

Regionální zpravodajství

Ve Vyškově vybudovali bezpečnou cestu pro cyklisty

Vyškovský zpravodaj
pondělí 5.6.2017

Ilustrační foto
Autor: Pixabay

Po zpevněné polní cestě se obyvatelé vyškovských místních částí Opatovice i Dědice vydají už na začátku léta. Trasa vede od Opatovic po dědickou zahrádkářskou kolonii. Chodci a cyklisté se tak vyhnou frekventované silnici.

 

Zhotovitelem stavby je společnost EURO-VIA CS, staveniště si už pro první zhruba šestisetmetrovou etapu převzala. Celková cena je bezmála 2 miliony a 300 tisíc korun. Investice je rozdělená na dvě etapy, na které stavební úřad vydal stavební povolení.

 

Záměr radní schválili už v polovině roku 2012. Následovalo zajištění souhlasů všech vlastníků pozemků pro umístění cesty a komunikace s vyškovským pracovištěm státního pozemkového úřadu. „Jedna z majitelek nám souhlas nedala a pozemek městu nabídla k prodeji. Ovšem za cenu, kterou nemůžeme akceptovat. Úsek jsme tedy rozdělili na dvě části, její pozemek zůstane ve stávající podobě,“ oznámil starosta města Karel Goldemund v rozhovoru pro Vyškovský zpravodaj.

 

Majitelka se navíc odvolala proti stavebnímu povolení k druhé etapě, odvolání stále řeší Krajský úřad v Brně. Práce na první etapě to ovšem nijak neomezilo, hotovo bude v jejím případě v červnu. „Každopádně se nejedná o cyklotrasu či cyklostezku, jak některá média uvádějí. Jde o zpevněnou polní cestu, kterou stavíme v souladu s rozhodnutím státního pozemkového úřadu,“ upozornil starosta Vyškova.

 

Výhradně poslouží chodcům a cyklistům, navržená je i pro pojezd zemědělské techniky, využívat ji bude i správce Hané, tedy Povodí Moravy, nebo společnost VaK Vyškov k údržbě a čištění kanalizace, která pod cestou vede. Obavy z aut jsou zbytečné. „Za brodem přes řeku Hanou ze strany od Opatovic na cestě osadíme zábranu, která průjezd aut znemožní,“ upřesnil Goldemund dále pro Vyškovský zpravodaj.

 

Při provádění odtěžení stávající úrovně na navrženou niveletu pláně zhotovitel zjistil zásadní zvodnění podloží. Řešení spočívalo v provedení konstrukčních vrstev v souladu s projektovou dokumentací za cenu mírného navýšení nivelety, tedy pomyslné čáry udávající výškové poměry. Její zvýšení zároveň zabrání tomu, aby zemědělská technika při obdělávání přilehlých pozemků sjížděla či najížděla na cestu a ničila zejména krajnici i vlastní cestu. „Denně místem projedou desítky lidí na kolech, jde nám o jejich komfort a bezpečnost. Cílem je nabídnout jim alternativu vůči souběžně vedoucí silnici spojující obě místní části,“ zdůraznil starosta.

 

Článek byl převzat z Vyškovského zpravodaje se souhlasem vydavatele. Titulky jsou redakční.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama