Úsekové měření rychlosti se rozšiřuje do dalších vyškovských lokalit. Jak je patrné z názvu, měřený je vždy konkrétní úsek vozovky. Ohraničený je bílými příčnými čárami přes jízdní pruh na začátku a na konci měření. Cílem investice je zvýšení bezpečnosti silničního provozu v ulicích Purkyňova a Nosálovská.
Nová místa, kde probíhá úsekové měření rychlosti
Měření začalo v průběhu listopadu, probíhá obousměrně. Zatímco při běžném měření rychlosti pracuje radar v konkrétním okamžiku, u úsekového rozhoduje průměrná rychlost. Měřící body nechala radnice umístit na Purkyňově ulici od křižovatky s Družstevní, při vjezdu do Vyškova od Drnovic na křižovatce s ulicí Pod Nemocnicí, na Nosálovské s křižovatkou ulice Ve Mlýnku a pak na Nosálovské u odbočky na Michaloveckou. „Namalované bílé čáry, na které míří kamery, představují body, kde systém společně s časem průjezdu zaznamenáregistrační značku auta. Díky tomu, že je známý čas, za který vozidlo úsek projede, a zároveň i délka dráhy, lze jednoduchým výpočtem určit průměrnou rychlost,“ přiblížil vyškovský místostarosta Roman Celý s tím, že pokud šofér vlétne do měřeného úseku rychleji, má ještě šanci zpomalit.
Systém měří i rychlost motorek
Systém zároveň umožňujepořízení fotografie vozidla zezadu. Neplatí tak už, že motorkáři dopis z úřadu při překročení rychlosti nedostanou. „Zařízení měření motorek umožňuje. Právě třeba Nosálovskou motorkáři nezřídka využívají k „testování“ svých jednostopých strojů,“ potvrdil místostarosta Celý.
Měří se v oblastech, kde se nachází škola a nemocnice
Úsekové měření rychlosti opět spadá pod městskou policii, která bude jednotlivé přestupky předávat odboru dopravy ke zpracování. Pokud někdo pojede třeba stovkou, čeká jej správní řízení. Debata nad rozšířením systému se vedla několik let. „Svou roli rozhodně sehrálo osazení příjezdu od Drnovic orientačním radarem. Data jasně potvrzovala, že rychlost se v úseku příliš nedodržuje. Přitom jde o lokalitu, kde se nachází základní škola, ulici s ohledem na nemocnici přechází spousta starších lidí, je v ní výjezd záchranné služby. Právě zmiňovaný orientační radar po domluvě zase přemístíme do jiné vhodné lokality,“ upřesnil velitel vyškovských strážníků Petr Sedláček s tím, že velké procento řidičů na radary reaguje zpomalením.
Od konce roku 2019úsekové měření funguje na frekventované Brněnské ulici. I přes označení, že se v lokalitě měří, je počet přestupků stále vysoký. Odbor dopravy zaznamenal v roce 2020 přes 3 800 přestupků, loni jich bylo přes 5 400. „Je patrné, že se stále najde velké množství řidičů, kteří si v ulicích města zřejmě potřebují něco dokázat. Rozhodně nejde o finanční efekt, ale o preventivní. Úsekové měření neslouží k posílení městského rozpočtu. Prioritní je pro nás bezpečnost obyvatel. Potřebujeme zklidnit dopravu hlavně na vjezdech do města či v okolí škol,“ uzavřel vyškovský místostarosta.
Článek byl se souhlasem vydavatele převzat z Vyškovského zpravodaje. Titulek je redakční. Mezititulky jsou redakční.
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
Po dálnici D2 nebezpečně kličkoval kamion, kterému chybělo zadní kolo u návěsu. Řidič podle svých slov doufal, že tímto způsobem zvládne dojet až do Polska.
Od 1. září bude v prostorách Polikliniky Bučovice otevřena psychosociální poradna. Poradna vzniká jako sdílená kancelář, kde se budou v pravidelných časech střídat zkušení profesionálové.