Vlakem pohodlněji: výstavba vysokorychlostní trati se blíží
Vyškovský zpravodaj pondělí 11.5.2020
Ilustrační foto Autor: Dreamstime
Železniční trať Brno-Přerov oslavila v minulém roce 150 let své existence. Spolu s postupnou změnou vlakových souprav z parních přes motorové až po elektrické se v průběhu času měnila i podoba železnice a okolní infrastruktura.
V příštím desetiletí by tato trať měla projít jednou z největších proměn ve své historii, která umožní cestovat vlakem rychlostí až 200 kilometrů v hodině. „Těší nás, že jsme se nad plány tak strategické výstavby, která se týká celého vyškovského regionu, mohli opětovně sejít spolu s odborníky. Postupný přechod na vysokorychlostní železnice se týká celé republiky, nejde jenom o problém Vyškova nebo této části tratě,“ vysvětlil místostarosta Vyškova Roman Celý.
Vyškov má nicméně svá specifika, která s přestavbou trati souvisí a která zástupci města dlouhodobě řeší. „Jde především o přesun překladového nádraží, jehož současné umístění blízko centra města a okolní zástavby rodinných domů je jednak nevhodné a také překáží budoucím změnám,“ zdůraznil Celý. „V této chvíli řešíme varianty nového překladiště. Stávající se nachází na pozemcích Českých drah a v budoucnu chceme usilovat o jejich převod na město,“ doplnil problematiku vyškovský starosta Karel Jurka.
Vysokorychlostní železnice umožní cestovat z Vyškova do Brna vlakem za 15 minut. I kvůli tomu je nutné počítat s nárůstem zájmu o tento typ dopravy, a tedy i s navýšením počtu míst pro ty, kdo na nádraží přijedou z okolních obcí autem. „V původním návrhu přestavby nádraží se s dalšími parkovacími místy příliš nepočítalo, nyní projektanti zohlednili náš požadavek a do plánů zahrnuli i 250 nových automobilových stání,“ potěšila čerstvá informace místostarostu Celého. Město však plánuje i další parkovací plochy blízko nádraží. „Pod tratí vznikne podchod pro pěší, a nabízí se proto jeho protažení až k nově vzniklému parkovišti v místě dnešního překladového nádraží,“ uvažuje starosta Jurka o dalších možnostech připravované přestavby.
Náročná rekonstrukce čtyř úseků trati Brno-Přerov je aktuálně odhadována na 55 miliard korun.Počátek stavby se plánuje na rok 2025 s dokončením do tří let.
Článek byl převzat z Vyškovského zpravodaje se souhlasem vydavatele. Titulky jsou redakční. Obrázek je ilustrační.
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
27.8.2025 | Až do 13. prosince potrvá výluka vlaků linky R8 v úseku Přerov – Kojetín – Vyškov na Moravě – Brno hl.n. Místo vlaků budou jezdit náhradní autobusy.
31.7.2025 | Nepřetržitá otevírací doba a žádní prodavači. Otevření samoobslužné prodejny v Hruškách na Vyškovsku se blíží, rekonstrukce prostor je téměř hotová.
26.6.2025 | Výměna semaforů zpříjemní mladým cyklistům zážitky na dětském dopravním hřišti a zároveň je naučí důležitým pravidlům, která jsou nezbytná pro bezpečnost na silnicích.
VIDEO: Zdrogovaný řidič nebezpečně kličkoval do protisměru na silnici u Kuřimi směrem na Lipůvku. Situace nebyla lhostejná posádce dodávky, která ihned zavolala policii a celou dobu muže pronásledovala.
Působiště městské policie ve Šlapanicích se během léta přesune z nevyhovujících prostor na ulici Nádražní do správní budovy areálu Cukrovaru (bývalého ICEC) s hlavním vstupem z Lidické 316/26.