Logo regionálního portálu regionvyskovsko.cz

Regionální zpravodajství

Vlakem pohodlněji: výstavba vysokorychlostní trati se blíží

Vyškovský zpravodaj
pondělí 11.5.2020

Ilustrační foto
Autor: Dreamstime

Železniční trať Brno-Přerov oslavila v minulém roce 150 let své existence. Spolu s postupnou změnou vlakových souprav z parních přes motorové až po elektrické se v průběhu času měnila i podoba železnice a okolní infrastruktura.

V příštím desetiletí by tato trať měla projít jednou z největších proměn ve své historii, která umožní cestovat vlakem rychlostí až 200 kilometrů v hodině. „Těší nás, že jsme se nad plány tak strategické výstavby, která se týká celého vyškovského regionu, mohli opětovně sejít spolu s odborníky. Postupný přechod na vysokorychlostní železnice se týká celé republiky, nejde jenom o problém Vyškova nebo této části tratě,“ vysvětlil místostarosta Vyškova Roman Celý.

Vyškov má nicméně svá specifika, která s přestavbou trati souvisí a která zástupci města dlouhodobě řeší. „Jde především o přesun překladového nádraží, jehož současné umístění blízko centra města a okolní zástavby rodinných domů je jednak nevhodné a také překáží budoucím změnám,“ zdůraznil Celý. „V této chvíli řešíme varianty nového překladiště. Stávající se nachází na pozemcích Českých drah a v budoucnu chceme usilovat o jejich převod na město,“ doplnil problematiku vyškovský starosta Karel Jurka.

Vysokorychlostní železnice umožní cestovat z Vyškova do Brna vlakem za 15 minut. I kvůli tomu je nutné počítat s nárůstem zájmu o tento typ dopravy, a tedy i s navýšením počtu míst pro ty, kdo na nádraží přijedou z okolních obcí autem. „V původním návrhu přestavby nádraží se s dalšími parkovacími místy příliš nepočítalo, nyní projektanti zohlednili náš požadavek a do plánů zahrnuli i 250 nových automobilových stání,“ potěšila čerstvá informace místostarostu Celého. Město však plánuje i další parkovací plochy blízko nádraží. „Pod tratí vznikne podchod pro pěší, a nabízí se proto jeho protažení až k nově vzniklému parkovišti v místě dnešního překladového nádraží,“ uvažuje starosta Jurka o dalších možnostech připravované přestavby.

Náročná rekonstrukce čtyř úseků trati Brno-Přerov je aktuálně odhadována na 55 miliard korun. Počátek stavby se plánuje na rok 2025 s dokončením do tří let.

 

Článek byl převzat z Vyškovského zpravodaje se souhlasem vydavatele. Titulky jsou redakční. Obrázek je ilustrační.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama